Prokrastinera dagen du dör

GuldrullenNY1Prokrastinering. Det är något som ligger på mångas tungor nu för tiden. Men vad betyder det? Har någon vågat blotta sig och ställa frågan? Det är inte en ny typ av drog vi pratar om här. Nej. Men det skulle mycket väl kunna klassas som beroendeframkallande. Du vet att det inte är bra för dig, men du gör det ändå, och ångrar dig när morgondagen kommer. Prokrastingering (av latin procrastinare, av prefixet pro-, framåt, och crastinus, till morgondagen, av cras, i morgon) är roten till allt ont. Det får dig att med andan i halsen springa efter tåg, andra människor, deadlines och tid. Du, sluta med det där tramset. Stressen kommer att ta kål på dig en slitsam dag. Snabbt hacka dig i småbitar med bästa kökskniven. 

Förbannade prokrastinering. 

Det är ju så skönt att senarelägga ett bökigt telefonsamtal. Jag väljer att göra det senare, i morgon eller kanske dagen efter det. Tiden är på min sida. Jag har tid att skriva den där texten senare i kväll. Just ja, jag skulle handla också. Men du, det är öppet till 22, än finns tid. Jag gör det senare. Jag ska bara … 

Kommentera

