Skämmes (tamefan)!

BildJa, nu skäms jag på riktigt. Det gör jag. Men inte på grund av att jag stått inne på toaletten på Bahnhof café i Åre, och tagit kort på mig själv för att det råkade vara en mustasch lägligt klistrad på spegeln. Nej. Jag skrev precis in adressen till den här bloggen, tryckte enter, blundade med ett öga för att sedan utbrista i ett tyst ”uuuuuuuååhhh …” Sist jag uppdaterade bloggen var det alltså den 10 december, fy. Och ja, det verkar som att jag instiftat en otrevlig tradition med att börja varje sällsynt inlägg med ett: ”ursäkta, jag är hemsk”.

På nyårsdagen delade jag soffa och en kanna kaffe med en mycket god vän som jag (bland mycket annat) diskuterade nyårslöften med. Vi var rörande överens om att nyårslöften är en fjantig styggelse som bör avskaffas. Det står jag fast vid. Men hur fint vore det inte om jag ändå kunde skrämma liv i bloggen och göra något kul av den? Som ett löfte till mig själv, och dig. Inte bara uttrycka osanningar om att jag ”borde”, utan faktiskt ta och göra det. Jag SKA … försöka.

Gott nytt skägg!

Kommentera

