Skriver långt för att kompensera de senaste månadernas frånvaro, och så är det med det.

I vanlig ordning har jag bortprioriterat bloggen och ja jag vet inte, levt istället. Det hade låtit som en rimlig ursäkt, om den hade varit sann. Sedan sist har jag spenderat, vad jag tror är, ohälsosamt många timmar på skolan. Men se till att missförstå mig rätt nu: Jag har tyckt om det och gjort det av egen fri vilja.

Men jag kan inte låta bli att tänka på både praktik och eventuell anställning någonstans i framtiden. Jag gör mitt allra yttersta för att leva i det så kallade nuet. Det går sådär, vissa dagar. Det vore bara så skönt att kunna allt redan nu och hoppa direkt till verkligheten och börja jobba. Mitt tålamod går att likna vid mina små brorsbarns korta tålamod när de olägligt placerats framför ett fat med kakor och fått order om att sitta stilla och vara tysta. Det går inte, det förstår vem som helst. Jag älskar dessutom också kakor och annat som är gott… eller roligt… eller skönt.

Jag svävade iväg där för en stund. Sedan sist har skolan tagit upp så gott som all min tid, och är du någon som jag känner och som känner dig bortglömd. Misströsta ej. Vi hörs om 1,5 år när jag har pluggat färdigt. Eller möjligtvis till sommaren.

Under min tid på skolan har jag hunnit skriva METERVIS med text om allt och ingenting. Jag har bland annat skrivit om mig själv, min sålda bil, tidningar, missöden, missförstånd, pantflaskor, rädsla, glädje, curling, mord, dramatik, komik, barn, Sverige, bio, frisyrer och en kidnappad rektor. För att nämna några. Jag har samtidigt lärt mig att skriva manus, dikter, osammanhängande, korrekt, informativt och mycket annat.

Bara det här stycket säger en del om hur det ser ut i mitt huvud, det vill säga en aning rörigt och trångt. Det ska faktiskt bli skönt med jullov om en vecka.

Kommentera

