Hjärta, smärta och andra klyschor

Den första skolveckan lider alldeles snart mot sitt slut. Jag har lärt mig uppseendeväckande mycket på kort tid. Om det ska fortsätta så här  de närmaste två åren, har jag svårt att förstå hur all info ska få plats i min förhållandevis lilla hjärna. Trots min, ibland, hårda yta, undrar jag om inte mitt hjärta är betydligt större än min hjärna. Blodpumpen tar lätt över rodret när människor med, för mig, skrymmande betydelse stolpar in i mitt liv och vägrar försvinna.

Som bilden antyder, jobbar vi uteslutande med Mac på skolan. Givetvis sittande i trädgården.

Kommentera

