You’ll never get a second chance to make a first impression

Skolstarten är avklarad! Eller jag är mitt i skolstarten, skulle man kunna säga. Vi är i full huggning med att presentera oss för varandra på alla möjliga sätt. Både genom att enkelt ta i hand och göra sitt yttersta för att komma ihåg namnen på varandra, och läsa våra texter högt ut i klassrummet, ståendes på en stol. Lärarna verkar personliga och vår klass är liten, elva, starka, personer stor. Det märks redan nu att mina klasskompisar, liksom jag, är här för att göra ett rejält avtryck och ja, avstamp ut i den verkliga världen. Jag har hamnat rätt, tror jag. Det kommer bli en schpännande resa och jag ska duktigt uppdatera bloggen. Det har jag dyrt lovat både klasskompisar och lärare.

Kommentera

