Nej det finns inget svenskt ord för det

Mitt nuvarande motto inskickat av en trogen, smått galen och ambitiös, vän till mig.

Det borde införas ett straff mot sådana som mig. Sådana som helt enkelt bortprioriterar sin blogg. Låter den ligga kvar till förruttnelse, och allmän skam. Huvva, stegling med en frusen trädgårdsmöbel bör lagstiftas mot styggelsen.

I vanlig ordning har jag inget att skylla på, förutom att ”livet kom emellan”, som det så fint heter när man helt enkelt hellre dricker öl och hånglar på allmän plats. Ja, eller annan valfri aktivitet.

Så mycket hånglande vet jag inte om det har blivit. Jag har däremot grävt ner mig i jobbet, och försökt spendera så mycket tid som möjligt med mina nära och kära nu när jag är hemma i Jämtland. Nästa vecka går mitt kompakta flyttlass till Stockholm för två år av studier. Jag ska se till att inte bara vara utbildad journalist, vilket jag för ett par veckor sedan chockartat insåg att jag är. Jag ska även bli copywriter. Följdfrågor såsom ”huh?”, ”vad är det?” och ”spännande… finns det ett svenskt ord för det?” brukar komma efter att jag stilla förkunnat titeln. Just därför har Wikipedias så kallade skribenter satt ihop en liten förklaring för ovanstående frågetecken här.

Eftersom jag även hädanefter ska pyssla med ord, borde jag rimligtvis kunna hålla liv i en blogg. Hur det går, det får vi se. Jag ska göra mitt bästa. Min plan är dock att fortsätta ha livet som en undanflykt, och skriva när jag har lust. Eller får betalt för det. Jag är inte dum.

Kommentera

