Hem till ett regnigt Värmland

Nu går jag och klassen sedan ett par dagar på svensk mark igen. Jag har haft fullt upp med att sortera anteckningar, bilder och tankar från resan sedan jag satte foten på Arlanda. Albanien var ett spännande land. Det är helt klart värt ett besök om du fortfarande inte bestämt var du ska åka på semester i sommar. Det är ruskigt billigt att leva där och glassen är FANTASTISK. Vilket är två mycket stora kriterier i min värld. Människorna var underbara och otroligt hjälpsamma, ibland lite väl hjälpsamma (kanske). Bilarna är snygga och sprillans nya, så jag har vridit min nacke ur led både en och hundra gånger. Hur Albanien kan vara det näst fattigaste landet i Europa, men samtidigt vara ett av de lyxbilstätaste, kan för den naiva vara ett mysterium. Men om polisen är korrupt och tittar åt ett annat håll när import efter import suspekt hamnar i staden. Då är det enkelt.

Jag har haft det kanon, verkligen. Det var 30 grader varmt varenda dag och lättjobbat. Jag tog med mig en helt bunt minnen för livet och en superfräsch linnebränna hem (som nu har bleknat en aning). Samt en ny frilla för ynka 170 SEK.

Jag kommer säkerligen berätta mer om vad jag har varit med om.
Men det tar vi en annan gång.

Missförstå mig inte. Vissa bilar är säkert importerade på det ärliga sättet.

Missförstå mig inte. Vissa bilar är säkert importerade på det ärliga sättet. Och om jag ville köra? Jo…

Kommentera

