Incubus uppdaterar

Incubus har, ett bra tag nu, hojtat, tjatat och informerat sina fans på Facebook om deras nya app.  Som det hängivna fan jag försöker vara,  tog jag i dag tag i saken och kollade upp vad all uppståndelse gällde.

Mycket riktigt, de hade en egen app och jag tyckte faktiskt att den var ganska trevlig. Det fanns bilder att titta på, musik att lyssna på och uppdateringar att ta del av. Musiken var dock från några av deras livespelningar. Jag personligen har aldrig någonsin uppskattat liveinspelningar, det ger liksom ingenting att lyssna på en inspelad konsert som dessutom saknar bild. Helt värdelöst och slöseri med tid. Men, jag är inte den som är den, utan kan ändå medge att det känns betryggande att  Brandon Boyds klara röst även håller måttet live.

Jag tänker inte avinstallera appen. Men bara i hopp om att jag en dag snart ska få en push-notis där det står ”See Incubus live in Sweden…”. Helt otroligt vore det ju inte eftersom de släppte ett nytt album… förra året. Hoppet är det sista som sviker människan sägs det och jag tror stenhårt på att mina drömmar en dag ska slå in.

Kommentera

