Molkoms Tidning skapar nya rubriker


Foto: Jodie Whife

I dag har jag och två av mina kollegor/klasskompisar varit ute på äventyr igen. Inte långt ifrån skolan sätter de nämligen upp två vindkraftverk som ska bli två av landets största och Molkoms Tidning var naturligtvis på plats. Det är helt otroligt vilka krafter det krävs för att slänga upp 130 ton vindturbin. Jag kände mig liten och oförstående. Gå in och läs hela artikeln här: Giganterna reser sig i Brattfors.

När du ändå är inne på Molkoms (fantastiska) Tidning, kan du även läsa min krönika som publicerades i måndags. Jag gör det enkelt för dig och länkar till den här: Spring för livet.

Kommentera

