Fo real

I kväll hade SVTs nya serie Äkta människor premiär och jag hade mycket låga förväntningar. Svensk science fiction klingar inte sådär jättebra i mina öron. Men, jag blev positivt överraskad. Den var både välgjord och spännande. Människors fascination av robotar och att de en dag ska ta över världen är ingen ny grundtanke. Men Äkta människor bjöd även på sociala problem och äkta känslor. Jag plockar av mig hatten och ser fram emot våren med förbannade robotmotsåndare, tårar, snygga bilder och ihärdiga blickar. Jag vill även passa på att berömma min granne Sofia Salander som gjorde sin roll som hubot mycket övertygande.

Kommentera

