Ordning och reda, CSN-stöd nästa fredag

Tänk så mycket bättre det känns, när man har ordning på åtaganden som man snällt dragit på sig. Mer eller mindre frivilligt. Jag har på senare år blivit en eeeexpert på att skjuta upp saker in i det sista. Det är sådana gånger jag knäpper händerna, ber en stilla bön och kör så det ryker. Det är även sådana gånger jag önskar att jag hade lite bättre hand med Gud, och faktiskt trodde att han fanns. Synd och skam, men det brukar ordna sig ändå.

Som en liten kom-ihåg till mig själv, har jag  nu lagt upp mitt skrivarbete med vår tidning som ska tryckas i december. Ordentligt. Jag vet precis vilka, var och (typ) när jag ska ringa i morgon. För att sedan boka in ett gäng intervjuer på ett eller annat sätt. Jag vet vad jag vill skriva om. Men inte hur mycket, dock. Det löser jag som enklast genom att vänta och se vad jag får för material. Bra plan? Ja, det vill jag tycka. Förhoppningsvis vill världen samarbeta med mig med detta. Så att jag på så vis blir klar med ett gäng utkast till slutet på nästa vecka. Pust!

Det är även vid dessa tillfällen jag önskar att jag startat, ordentligt, tidigare.

För övrigt pysslar vi med redigering på skolan den här veckan. Det är verkligen, på allvar, helt vansinnigt roligt. I dag har jag pillat med två förslag till uppslag till den tidigare nämnda tidningen. Jag blir helt pirrig när jag tänker på att det faktiskt är möjligt att arbeta, på heltid, med layout. Alltså, få betalt för det. På riktigt!

Jag passar på att avsluta med Postal Services, Such Great Heights. Som rullat i bakgrunden i både tv-serien Grey’s Anatomy, och i mitt rum otaliga gånger.

Kommentera

