Smoothness

Jag såg ovan visade reklamfilm i förrgår och reflekterade knappt över innehållet de första 25 sekunderna. Reklam av den här typen som retar smaklökarna, trots avsaknaden av whiskyuppskattning, ser vi hela tiden. Men efter det, insåg jag att något inte stod helt rätt till med den nya whiskyreklamen. IQ lanserade den nyss, för att ännu en gång öppna ögonen för vår alkoholkonsumtion. Men även för den förskönade bild som alkohol ofta har. Filmen är otroligt smart och välgjord. Jag har tittat på den fyra gånger redan, och får varje gång samma sug efter whisky. Det byts dock snabbt mot en torr avsmak i munnen. Samt ett fett frågetecken som frågar vad som hände? Bra jobbat IQ, ni vet vilka knappar ni ska trycka på.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: