Lexus LFA

Har du 4 miljoner kronor över och är i bilköpartagen? Då kan Lexus dyrgrip LFA vara något för dig. Varför detta plötsliga intresse uppkom, var på grund av att den visades på Café Opera för ett par dagar sedan. Prototypen visades redan 2009 i Tokyo och är numera satt i produktion.
Jag har tittat på pressbilderna och läst broschyren, men är tyvärr inte superimponerad. Bilen ser okej ut, men inte fantastisk. Jag ställer mig ytterst tveksam till vissa detaljer. Strålkastarnas position får bilen att se en smula vindögd och grodlik ut framifrån. De tre avgasrören som omsorgsfullt placerats i mitten av bilens slut, får mig att sätta pannan i djupa veck. Hela bilens bakparti är en enda röra.
Okej, 0-100 km/h på 3,7 sekunder och en toppfart på 325 km/h låter trevligt. Helt klart. Men för 4 miljoner kronor finns det, i min mening, så mycket annat du köpa.

Kommentera

