Abstinens

Vårt klassrum har invaderats, plastats in och stängts av stygga byggarbetare den här veckan. HELA veckan! Vilket betyder att jag inte fått utlopp för mitt redigeringsbegär, på snart (om en minut) tre dagar. Likt en knarkare som inte fått sitt fix, sitter jag och darrar på mitt rum av abstinens. Just nu vet jag emellertid inte med säkerhet om det är abstinensen, eller träningsvärken som gör det svårt att greppa saker med händerna. Det är mycket troligt en blandning av dem båda.

I morgon avklarar vi den sista skoldagen innan höstlovet med buller, bång och Halloween-tema. På fredag åker jag hem till Jämtland en sväng. Det är med blandade känslor, faktiskt, som jag åker hem. Det ska bli underbart härligt att träffa alla som jag så innerligt saknar. Och fantastiskt roligt att köra bil i 7 timmar, vilket jag menar. Men samtidigt vet jag att jag blir smått melankolisk på hemmaplan. Jag begär inte att du ska begripa hur det känns att både älska sitt hem, och vara ledsen över att det finns. Kanske är det på grund av det faktum att mitt hem ligger 50 mil bort just nu, som gör att jag ibland blir sorgsen. Eller beror det på något annat? Mig icke veta, för tillfället.

2 thoughts on “Abstinens

  1. Helena skriver:

    Kan ju hänvisa till Säkerts slagdänga Isarna, en passande låt i sammanhanget. Annika Norlin skriver såhär: ”Vårt band har en låt som heter Isarna. Isarna har mycket slagverk och en bedräglig gitarrslinga. Den handlar om spänningen som uppstår när några flyttar från hemstaden, några vill stanna kvar. Alltid när vi spelar den ser jag hur publiken delas i två, de som hör en poplåt och sjunger med lite, och så de som först och främst känner igen den där spänningen och blir lite sorgsna. Det ser märkligt ut från scenen, hälften dansar, andra ser ut som att de ska börja grina.” Så om du vill dansa och grina så är den ett hett tips!

    • Annja skriver:

      Jag som inte är något stort fan till Säkert, har ändå lyssnat på låten två gånger hittills. Vilket är ett tecken på att den håller måttet. Tack för tipset. Jag förstår vartenda ord hon sjunger.

Kommentera

