Sköngung

Jag var i Karlstad häromdagen och strosade i affärer. När jag stod med mina nyinköpta tights på Gina Tricot, så gled plötsligt, från ingenstans tonerna från Lars and The Hands of Light ut ur högtalarna. Jag kände igen låten Me, Me, Me, men den hade en annan twist som jag inte hört förut. Jag åkte, som sig bör, raka spåret hem och letade reda på remixen och kom fram till att det är dansken Anders Trentemøller som stått för fiolerna på spåret. Och visst låter det dödsskönt? (Som farsan Baloo skulle sagt.) Tack för den Danmark, den här låten får äran att sparka igång helgen.

Kommentera

