Bokkaos

I morgon vid en fantastiskt okristlig tid avgår resan mot Göteborg och Bokmässan. Jag och min klass ska dit och dokumentera spektaklet och samtidigt stilla vår litterära hunger (?). Jag har aldrig varit på Bokmässan förut, men folk med erfarenhet säger att det är något i hästväg. Enligt mässans hemsida kommer det vara över 3 000 programpunkter med mer än 2 000 medverkande från 38 länder där. Det kommer alltså vara väldigt mycket att gå igenom på relativt kort tid (en dag). Det kommer bli lajbans! Men samtidigt är risken för kortslutning av att se så många människor på samma plats, på samma gång, rätt så betydande eftersom jag inte varit direkt bortskämd med mänsklig kontakt den senaste månaden. På grund av mina studier då. Om min lärare ringer och anmäler mig försvunnen i morgon kväll, ligger jag förmodligen i fosterställning på golvet någonstans mellan monter B06:62 och B07:39.

Kommentera

