Lugnande ord


Rösten tillhör Ira Glass, programledaren för radioprogrammet This American Life. Och det är David Shiyang Liu som har animerat hans ord.

Efter att jag lyssnat och tittat på klippet ovan sköljde en våg av lugn över mig. Det var verkligen skönt att få en annan vinkel på vad man pysslar med egentligen. För det är faktiskt så, att inget av det jag gör i dagsläget är tillräckligt bra. Jag har nämligen ingen erfarenhet av journalistyrket att skryta med. Nybörjare som jag är.

Men, jag har åtminstone förnuft nog att inse att produkterna som jag tillverkar inte är klockrena, än. Jag har smak nog att förstå vad som är bra och inte. Vilket jag (och Ira) anser vara en god bit på väg. Det enda som hjälper är träning, träning, träning, massor av envishet och jävlar anamma. För att så småningom känna mig relativt trygg i det jag gör. Och på så vis vara kapabel till att producera något lika grymt som jag från början hade föreställt mig att det skulle vara. Man måste bara låta inlärningen få ta tid. Vilket såklart gäller alla och inte bara mig. Vilket är, om man står i mina skor, fruktansvärt svårt att acceptera. Men jag försöker.

One thought on “Lugnande ord

  1. jodie skriver:

    Love it!

Kommentera

