Upprörd till tårar

Jag blev upprörd i dag. Hemskt upprörd! Eller jag blev upprörd redan i går kväll när jag fick tips om det. Men i dag fick jag se det med egna ögon. Cloetta har besudlat Guds gåva till mänskligheten; Polly. De har smaksatt de annars så söta, sega, härliga, smaskiga, små bruna bollarna som fastnar i tänderna, med LAKRITS!? Dregen ska visst ha ett finger med i spelet och påstår sig ha ”pimpat” upp påsen och dess innehåll. Hur tänkte Cloetta där, frågar jag mig? Och har inte Dregen bättre saker för sig än att reta upp mig? Lakrits är bland det bedrövligaste man kan förtära. Så varför smaksätta en redan etablerad och framförallt förbaskat god produkt med denna hemskhet?

I kväll stod jag på Timebutiken här i Molkom och hade inte långt till tårarna. Tankar som -Var är världen påväg? susade förbi i mitt huvud.
En lokal alkis och jag var de enda besökarna i butiken just vid detta tillfälle. Han tittade frågande på mig när jag stod som förstenad och stirrade på påsen med glansig blick. Hans blick var lika glansig som min, men mest troligt av andra orsaker. Jag intalade mig dock att han var lika förkrossad som mig. Han beställde en varmkorv istället. Jag gick därifrån med en vanlig (röd) påse med Polly. Jag totalvägrar nämligen att stödja hädelser av denna sort. Jag tänker inte ens smaka på skiten, därmed basta.

Kommentera

