Ensam är tjock… eh, stark menar jag.

Som jag skrivit tidigare så ska jag börja plugga på folkhögskolan i Molkom. Och det är mycket att tänka på såhär sista veckan innan flytt. Saker som -Behöver jag verkligen ta med mig 28 par byxor? Behöver jag min Mad Men box på internatet? Bör jag överväga att dra med mig min 50-tummare och ställa den någonstans i mitt rum på 8 (starka) kvadratmeter? Kan mina närmaste vänner följa med mig och bosätta sig i närheten? Men framförallt undrar jag hur fanken jag ska klara av att inte bli fet under min tid på skolan? Ja, på riktigt. Jag är orolig för det. För på skolan serveras det nämligen obegränsat med mat, 3 gånger om dagen. Vilket med största sannolikhet betyder att jag kommer äta ihjäl mig. För finns det obegränsat med mat, så äter jag, helt enkelt. Till dess att jag storknar. Det verkar som att kroppen är rädd att den aldrig kommer få mat igen. Och det kan jag tycka är en smula märkligt. Den borde ju lärt sig vid det här laget?

Innerst inne hoppas jag att maten är äcklig. Att lägga band på mig själv. Att ha… vad heter det… självbehärskning? Det är helt omöjligt.

Kommentera

