Att våga ta för sig

Det här med att packa har aldrig, någonsin, varit min starka sida. Det beror till störst del på att jag avskyr det som pesten. Det är helt otroligt tråkigt. Egentligen skulle jag bara vilja sätta mig i bilen utan något annat med mig, än kläderna jag har på mig. Och sen helt enkelt köpa saker eftersom behovet uppkommer. Så skulle det funka i de bästa av världar. Nu är ju inte riktigt fallet så. Det är ingen kortresa jag ska ge mig ut på. Jag ska förflytta mina ägodelar, åtminstone de lättaste, till Molkom som ligger lite drygt 50 mil från Östersund. Molkom ligger i Värmland, ungefär 3 mil väster om Karlstad. Och dit ska jag för att plugga till journalist. Vilket känns helt overkligt. Ska jag tillslut göra något av mina drömmar? Vilken grej! Det är fantastiskt och läskigt på samma gång. Jag har efter ett par år av velande, osäkerhet och bekvämlighet kommit fram till att det inte lönar sig rent psykiskt för undertecknad att trampa på i invanda spår. Och då pratar jag om spår som jag inte riktigt trivs med. När det finns så mycket annat som jag skulle vilja prova på, är det vansinne att hålla på så, ju. Det gäller bara att våga, vilket jag inte riktigt har gjort tidigare. Tro det eller ej. Men med nytt mod kör jag fullt ut nu. Sen får den som lever se om jag kommer ut ur det här levande eller inte. Det ska hur som helst bli en spännande resa. Och jag ska göra mitt bästa för att dokumentera det här.

Kommentera

