Ursäkta dröjsmålet

Jag har tyvärr ingen bättre ursäkt till bristen av bloggande, än att intresset och orken till det har varit obefintligt. Och jag ser egentligen inget syfte till att blogga, förutom att stilla min egen skriviver. Problemet är dock att jag inte riktigt förstår varför jag ska skriva massa strunt för er (stackare) som valt att skriva in min bloggadress i sökfältet eller klicka er vidare in hit? SÅ, därför kommer jag framöver endast att skriva om sådant som jag helt enkelt inte kan hålla kvar inom mig. Alltså precis som förut. Inga överraskningar, allt är som det ska. Dock med en mindre hets än förut.

Det senaste som jag helt enkelt varit för lat att skriva om, men som jag egentligen borde skrivit om är följande: Aston Martin har knåpat ihop en ny kärra vid namn Zagato, som är FÖRBENAT tjusig. Bilens ädla bakdel ser ut som en ilsken tjur med blodsprängda ögon. Precis den attityden som får mitt hjärta att klappa lite extra när det kommer till bilar. Det ska vara ilsket, kaxigt, uppkäftigt och därmed alldeles alldeles underbart! Plussa på en v12:a på det och jag är en förlorad själ. Tänk om jag fick köra den. Vore inte det superroligt?

Alexander Wang gör en del snygga skor. Speciellt de där bootsen som har en klack som gapar helt utan anledning. Men fina är dem! Men då jag har en plånbok som totalvägrar och kniper ihop jättehårt när det kommer till dyra skor. Så har såklart hittat ett billigare alternativ. Ett par Wang-inspirerade (kalla det kopior om du så vill) dojjor som jag mest troligt kommer att beställa hem inom en snar framtid, och samtidigt hålla tummarna för att de ska se lika bra ut som på bilden.

Jag har beslutat mig för att äntligen införskaffa samtliga versioner av Zelda. Dock de versioner som jag har möjlighet att spela på mitt Game Cube. Vilket betyder att det är långt ifrån alla. Men hittills har jag lyckats skrapa ihop Collectors Edition samt Wind Waker. Det förstnämnda har jag haft i min ägo ett bra tag. Men jag anser att detta är en hemskt bra start. Att jag även ska införskaffa ett Wii är inte helt uteslutet. Det skulle bara betyda att mitt samlande skulle ta ett steg i en hemskt motiverad riktning.

Jag har börjat missbruka ordet ”hemskt”. Som i min mening är ett hemskt bra ord att ta till om jag vill förstärka något lite extra. Ordet ”fantastiskt” används fortfarande flitigt trots ”hemskt” intåg i mitt något begränsade ordförråd.

Jag har blivit moster till en liten Alma Linnéa. Och jag är fruktansvärt stolt! (”Fruktansvärt” är ett ord som jag använder när ”hemskt” inte räcker till att beskriva situationen.)

Jag har utvecklat ett ganska tilltaget beroende av Proviva. Och då är det främst den med jordgubbssmak som jag föredrar. Om inte jordgubb finns, som den ofta inte gör, så duger hallon&granatäpple fint.

Jag har flyttat hem till Östersund igen, från Åre där jag har arbetat en tredje säsong. Där lärde jag känna en fantastisk kille vid namn Pontus som har kommit att bli min livscoach. Jag hade nämligen nöjet att bo med karln under hela säsongen och därför haft möjligheten att lufta en del funderingar. Vilket jag är obeskrivligt glad för! Jag träffade även andra, nya som gamla, bekantskaper där, som jag är extremt lycklig över att ha i mitt liv.

Jag har alltså flyttat in i min lägenhet i Östersund, på riktigt. Lägenheten jag knappt hann flytta in i, för att sedan packa en väska och förflytta mig till Åre under ett halvår. Jag känner mig inte riktigt hemma i lägenheten än. Trots att jag bott här på heltid i drygt en månad. Det känns som att jag bara är på besök här. Att det är någon annans saker som står och samlar damm. Men det ska nog ge med sig så småningom.

Jag har upptäckt att iTunes är ett mycket bra program! Det har allt jag behöver. Spotify används mycket sällan och saknar snart en egentlig funktion på mitt skrivbord. Apple slår sig i allmänhet starkt fram i mitt hem. Att införskaffa en Mac känns som ett naturligt steg att ta när min nuvarande Vaio så småningom slänger in handduken.

127 hours är en bra film. Thor på bio är inte vidare värst bra.

Det var dock en bråkdel av allt jag bär på, matnyttigt som mindre matnyttigt. Men kanske ett bra utgångsläge för vidare tangenttryckningar i framtiden. På onsdag åker jag till Grekland på solsemester och planerar därmed att befinna mig utanför thze wörld wide webb. Men efter det finns alla chanser i världen till ett fortsatt arbete med bloggen. På återseende.

Kommentera

