Lackar ur och checkar ut

Jag har just checkat in hemma och det är endast två personer som vet om det. Pontus, som jag bor med. Samt Johanna som jag just chattade med. Jag måste bara få en sak sagt: Jag förstår mig inte på Facebooks och Iphones nya påfund, Places, där man kan checka in på ställen där man just för tillfället står. Tex ICA, jobbet, soffan, duschen eller kanske hos älskaren/älskarinnan. Annja has checked in at her home. Jag FÖRSTÅR inte!? Varför vill en del att andra ska veta exakt var de befinner sig, så fort de förflyttat sig? Vem är intresserad? Vad hände med personlig integritet? Jag har ingen aning. Jag tänker fortsätta att hymla med var jag befinner mig, and that is that.

2 thoughts on “Lackar ur och checkar ut

  1. Nils Hultin skriver:

    Förklaring: Om man inte bor i Åre utan i till exempel Stockholm kan det vara roligt att se att folk är på just det där fiket eller den där utställningen. Det är däremot inte så intressant att se att du är hemma eller på affärn. 😉

    • Annja skriver:

      Jag kan till en viss del förstå hur du tänker. Men, jag vill påpeka att Places-funktionen missbrukas en del. 😉

Kommentera

