”My lamps are not gadgets”

Lampor är något utav det roligaste jag vet. Det finns så många olika sätt att ljussätta på. Det finns en hel uppsjö lampor av olika modeller, färger, material, mjukt ljus, hårt ljus, direktljus… jag kan mest troligt hålla på för evigt. Det kan vara så att jag bör starta en egen lampaffär, bara för att stilla min egen lamp-fetisch.

Men när det kommer till just den här lampan känner jag mig lite kluven. Den är ful, men samtidigt väldigt läcker. Jaa jag vet, ordet ”läcker” får man nästan uteslutande bara använda om man tagit examen i hurtighet. Vilket jag inte har, än. Lampan är hur som helst väldigt speciell. Fulsnygg. Och det finns mer originella och framförallt innovativa lampor från var den här kommer ifrån.

Jag tror dock att jag har bestämt mig, Du måste köpa den. Så att Jag får titta på den, och sedan bestämma mig för om den är värt mödan eller ej. Jag kan eventuellt vara villig att åka till Italien, bara för att titta på alla spektaklen. Och i samma veva skaka hand med Lamponi, som för övrigt ser hur mysig ut som helst.

Vill du kika på fler lampor, ringa Lamponi eller se var bilden kom ifrån, så går du helt sonika in här.

One thought on “”My lamps are not gadgets”

  1. Nils Hultin skriver:

    Snygg ju!

Kommentera

