Vi bilägare får skylla oss själva

Jag gillar bilar, jag gillar min egen bil. Den är fin och otroligt användbar. Men trots detta är den mitt livs sämsta affär. Ja, jag vet att det är i princip helt omöjligt att göra en förmånlig bilaffär. Särskilt om man inte kan renovera och meka med bilsaten själv. Jag tycker dock att jag har all rätt att vara bitter när bilen inte når upp till bilprovningens helt osannolika krav på en 15 år gammal bil. Vem tusan bryr sig om ett par bromsslangar har blivit lite trötta och nötta? Inte jag, för jag bromsar sällan… höhö. Okejdå!! Det kan vara bra att ha ett par fungerande bromsar. Men länkarmen, vafan? Vad är det egentligen? Jo, okej, jag vet mycket väl vad en länkarm är. Kan underlätta om bilen och dess hjul går att styra och sitter fast. Fan, I rest my case. MEN, läckage i vevhusventilationen?! VA? Där famlar jag i mörker och förstår ingenting. I mina öron låter det komplicerat och totalt onödigt. Och framförallt dyrt, på grund av antalet arbetstimmar som krävs för att lyfta ut halva motorn för att komma åt problemet. Men vad gör man inte för att slippa åka buss, satans påfund. Det är bara att lätta på lädret det, skylla sig själv och se glad ut.

Just den här bilen har ju inget med inlägget att göra.

One thought on “Vi bilägare får skylla oss själva

  1. Annica skriver:

    Jag röstar för ett fordonsprogram light för oldies så vi slipper betala dyrt:) Learning by doing och do it by yourself är trots allt bäst!=)

Kommentera

