With love to bröd

Jag älskar bröd. Det är en livslång kärlek som mest troligt kommer att bli min död. (Observera rimmet.) Jag kommer att dö en tragisk och ensam död med en baguette i ena handen, en limpa i den andra, en scones i munnen och fyrtiofem småfranskor i magen. Så står det i kristallkulan.

Nu när jag har tryckt i mig en hel vitlöksbaguette, på egen hand. Så känner jag mig som en dålig människa. Jag känner hur min ädla bakdel växer så det knakar i detta nu. Degen liksom förflyttar sig från magen ut i resten av kroppen, och då mest ut i skinkorna. Kvinna som man är så sätter sig degen mest på baksidan, tack som tusan för de generna.

Det är tråkigt att något så gott kan vara så dåligt för mig. Visst, det kunde varit värre… jag hade kunnat vara beroende av droger. Men det kommer med största sannolikhet aldrig inträffa. Det värsta som skulle kunna hända, är att jag börjar injicera deg. Det är dags att sluta nu, innan det är för sent. Uppdrag sluta äta bröd, startar nu (igen)!

Dagens fetaste osanning.

Kommentera

