Dunder och brak

Att betala räkningar är ju inte sällan (alltid) förjäkligt. De ärligt förtjänade slantar som man slitit ihop, försvinner ner i något sorts svart hål för att försvinna för all framtid. Det är hemskt. Men nödvändigt.

Något annat som är hemskt, är mina grannar. De dundrar på med det ena blast beatet efter det andra. Här om dagen sjöngs det även för full hals till Whiskey In The Jar. Och det var allt annat än vackert. Men okej, jag kan ta det när det är helg. Det hade lika gärna kunnat vara jag. Fast jag skulle kanske inte skräna till just Metallica då. Metallica är också hemska, på riktigt. I helgen beslöt sig även mina grannar att besudla Guns N’ Roses, genom att bedrövligt spela gitarr till It’s So Easy. Då var måttet nästan rågat. Det är en hädelse att förolämpa Guns på det där viset. Nejdå, jag gick inte upp rosen rasande och visade dem var skåpet ska stå. Jag höll mig i skinnet.

På våningen ovanför låter det lite som den här bilen lät i somras... Ja, okej, det här var en nödbild.

Ikväll spelas det så det låter som att det är åskan som går. Och jag känner mig som en riktig kärring (igen) som sitter och tjurar en våning nedanför. Men som den 23 åring som jag trots allt är, så höjer jag helt enkelt ljudet på tvn och låtsas som att det regnar. Regn, åska, ja ni förstår ironin….

2 thoughts on “Dunder och brak

  1. Annica skriver:

    Lyhört is the shit alltså;D Eller ja..med den där typen av högljudda skills så sku väl ingen isoliering i världen stoppa dom:) Hang in there;D

    • Annja skriver:

      Nej jag misstänker också att isoleringen i Östersundsbostäders hus inte har en chans mot dödsmusiken de spelar… 😛

Kommentera

