Depåstopp

Bye bye sommarfälgar

Idag styr jag mot Hackås för ett depåstopp i garaget. Vinterdäcken ska på och det är inte en dag för tidigt. Snön och isen kommer lägga sig Östersund vilken sekund som helst, om den inte redan gjort det?

Det är alltid lika tråkigt att byta till vinterdäck. Inte för att snön kommer, för den älskar jag. Utan för att jag måste stoppa undan sommardäcken och därmed sommarfälgarna också (duuuh). Vinterfälgarna är inte alls lika snygga, trots att de också är aluminiumfälgar. Men hade jag haft stålfälgar hade jag förmodligen tagit livet av mig och därmed slutat köra bil. Det kunde varit värre.

Kommentera

