Küche

Svenska kök brukar oftast gå i de pigga tonerna vitt, beige, grått, ljusare grått, vitt, beige, vitt… Inte så upphetsande färger med andra ord. Jag är ju lite av en färgknarkare egentligen. Det märks inte så mycket på mitt eget hem för tillfället. Men det kommer bli ändring på det. HärjedalsKök har kommit upp med dessa inspirationsbilder. Och visst blir man inspirerad! Jag gillar det översta köket med den gröna krumerluren, mycket. Vitt kakel i köket är SÅååå 2003. Glasskiva som skydd på väggen är det nya. Eller kanske ett mosaikmönster? Hur häftigt vore det inte med ett tetrismönster i mosaik ovanför diskbänken? Idéerna är många. Jag bör verkligen köpa mig en lägenhet så att jag kan börja göra något av dem.


Inspirationsbilder från HärjedalsKök hittar du här.

Kommentera

