Fikaeliten

Idag har jag fikat, hela dagen. Faktiskt. Och det var mycket trevligt. Jag tryckte i mig en muffins från Törners i ungefär samma storlek som La Tour Eiffel. Det var alltså en chokladmuffins, med en mumsmums PÅ den. Hur många kalorier det var i den vill jag verkligen inte veta. Samtidigt som denna avnjöts löstes (genom diskussion) som vanligt världens problem, och lite till. Inte helt fel på en lördag. Resten av dagen har jag haft lås på skafferiet och kylskåpet. Jag ska fasta resten av kvällen.

Slängde ett öga på min ouppackade rumsavdelare/hylla som jag köpte på Jysk för ett par veckor sedan. Tänkte; Hur svårt kan det vara att skruva ihop den då? Öppnade de båda paketen som var på ca 30 kg vardera, och ögnade igenom beskrivningen. I den framgick det att man BÖR vara två personer för att skruva ihop hyll(jäveln). Jag kollade på alla delar igen, lyfte lite på dem, funderade, kollade på symbolen i beskrivningen som bestod av två personer (en man och en kvinna). Sen gav jag upp, jag gav upp hoppet. Beskrivningen hånade mig! Den sa alltså åt mig att jag måste skaffa mig en MAN, för att få ihop hyllan. Va i helvete? Kan man som singel kvinna inte ens handla möbler? Om det ska vara på det här viset, så borde det ingå en (het) person med paketen.

Diskriminering

Nu ska jag titta på Frozen och dricka varmt te. Ensam.

One thought on “Fikaeliten

  1. Annica skriver:

    Hahahaha a t t det borde!!:D
    (Yeeeaahj you’re back!!=))

Kommentera

