Socialt nätverk

Såg Social Network precis. Du vet, Facebookfilmen. Och blev inspirerad! Facebook är en simpel idé. Vem som helst hade kunnat komma på konceptet. Men Mark Zuckerberg satte bollen i rullning och gjorde något av sin idé. Istället för att tänka ”Man borde göra såhär…” och ”Det här vore bra…”. Ja, men vad sitter det i då?! Samma sak med Napster grundaren, Fanning. Han kom på något bra och sen tjänade han stålars på det. Jag tror inte att det handlar om att vara en bra säljare. Det handlar om att skapa en kick ass marknadsförning. Hitta kontakerna, sprida idén vidare… Och så underlättar såklart ett hyfsat startkapital. Men sånt kan man söka bidrag för. Jag vet, jag betalar ut det.

Filmen i sig var bra. Jätte bra faktiskt. Jag hade ändå ganska höga förväntningar. Och jag blev inte besviken. Som jag läst mig till innan, så var dialogerna snabba. Vilket jag ÄLSKAR! Smarta, snäsiga, roliga och rappa svar från hjärtat är något av det bästa jag vet. Mark framstår som en snorunge med ett stort vokabulär. Vilket jag inte tvivlar på att han även är och har i verkligheten. Måste även tillägga att Justin Timberlake gjorde en helt okej insats i filmen, som sleazy och karismatisk musikprofil med ett bra sinne för pengar.

Mer än så tänker jag inte skriva. Jag rekommenderar att Du går och ser den!

Kommentera

