Mat för magen

Kittlar dödsskönt i kistan!

Min matlagning har tagit nya höjder nu när jag har flyttat. Förr i tiden (för lite drygt 2 veckor sedan) hade jag ingen ugn, bara ett trinettkök med två plattor att kocka på, vilket inte var så värst upphetsande. Men nu består min föda till 80% av mat som tillagats i ugnen. Och roligt är det! Ser fram emot att få göra mat när jag kommit hem, något jag aldrig trott var möjligt innan.

Hur som helst så blev det äppelbakad falukorv med potatisgratäng idag. Jag har aldrig varit något större fan till korv som tillagats i ugn. Men jag var tvungen att prova, och det här var tametusan gött! Och fruktansvärt enkelt. Vill du ha receptet? Hör av dig.

Kommentera

